Bold til gene for spillet
Hvis en anden spiller med rimelighed mener, at din bold kan være til gene for dennes spil:
  • Den anden spiller kan kræve, at du markerer stedet og løfter din bold, som ikke må rengøres (undtagen, når du løfter din bold fra greenen).
  • Hvis du ikke markerer stedet, før bolden løftes eller renser den løftede bold, når det ikke er tilladt, får du ét strafslag.
  • Kun i slagspil, må du, hvis du er forpligtet til at løfte sin bold efter denne Regel, i stedet spille først.
Du må ikke løfte din bold efter denne Regel, hvis det udelukkende er baseret på din egen tro på, at din bold kunne være til gene for en anden spillers spil. Hvis du løfter din bold, når ingen anden spiller har krævet det (undtagen når bolden løftes på greenen), får du ét strafslag.