Bold (eller markeringsmærke) flyttet - af vind, vand eller andre naturkræfter
Hvis naturkræfter forårsager, at din bold på greenen flytter sig, afhænger det sted, du skal spille fra næste gang af, om bolden allerede har været løftet og genplaceret på greenen:
- Hvis bolden allerede var løftet og genplaceret - skal din bold genplaceres på det sted, den blev flyttet fra (som skal skønnes, hvis det ikke er kendt).
- Hvis bolden ikke allerede var løftet og genplaceret - skal din bold spilles fra dens nye sted.
Relateret Regel - 13.1d(2)