1
Generelle punkter
Gennemgang
2
Baneområder
3
Spille bolden
4
Greens
Gennemgang
5
Bold flyttet eller ført ud af retning
6
Løfte og droppe
7
Bold til hjælp eller gene for spillet
Gennemgang
8
Lempelse uden straf
9
Lempelse med straf
Gennemgang
10
Instruktion til Regelakademiets eksamen
Regelakademiet, afsluttende eksamen
Regelakademiet, afsluttende eksamen
Din eksamen er nu begyndt.
1/73
Hvilket af følgende udsagn er sandt:
A
Der er fire områder af banen – teestedet, alle strafområder, alle bunkere og greenen.
B
Der er fem områder af banen – det generelle område, teestedet, alle strafområder, alle bunkere og greenen.
C
Der er seks områder af banen – det generelle område, teestedet, alle strafområder, alle bunkere, unormale baneforhold og greenen.
2/73
I hvilke(n) af følgende situationer får du ét strafslag for at flytte bolden:
A
Når du tilfældigvis får din bold til at flytte sig med en kølle, når du tager prøvesving.
B
Når du tilfældigvis får din bold til at flytte sig med en kølle, når du søger efter den.
C
Når du tilfældigvis taber din putter på din bold på greenen.
3/73
Det er meningen, at straffene i golf:
A
Bør opfordre spillerne til at bryde Reglerne.
B
Aldrig bør anvendes.
C
Er beregnet til at annullere potentielle fordele.
4/73
Grant slår sit teeslag, og bolden ender i en greenbunker. Da han kommer ind i bunkeren, falder han og rører sandet med sin hånd. Hvor mange strafslag får han i slagspil?
A
Et slag.
B
Der er ingen straf.
C
To slag.
5/73
Hvilket af følgende er spilleren ikke ansvarlig for på scorekortet:
A
Underskriften.
B
Den samlede score.
C
Det korrekte handicap.
6/73
I hvilken af følgende situationer kan du rense din bold, når din bold ligger i det generelle område?
A
Før du genplacerer din bold, når du tilfældigt har fået bolden til at flytte sig under en søgning.
B
Når du løfter en bold for at se, om den er hakket eller revnet.
C
Når du løfter en bold, fordi den er til gene for en anden bold.
7/73
Shonas bold kommer til at ligge stille på et sprinklerhoved på fairway. Hun udpeger sit nærmeste punkt for fuld lempelse og dropper bolden, men den ruller tilbage på sprinklerhovedet. Shona løfter bolden igen, og da hun dropper denne gang, bliver bolden i lempelsesområdet, hvor hun ikke har nogen gene fra sprinklerhovedet. Hvor mange strafslag får hun i slagspil?
A
Der er ingen straf.
B
To slag.
C
Et slag.
8/73
I hvilke af følgende situationer anses du for at have droppet bolden på den rigtige måde:
A
Du spinner bolden, da du dropper den.
B
Du står uden for lempelsesområdet, da du dropper bolden.
C
Den droppede bold rammer tilfældigt en del af kroppen, før den rammer jorden.
9/73
Hvad er størrelsen af lempelsesområdet, når du tager sidelæns lempelse fra et rødt strafområde?
A
Tre køllelængder fra referencepunktet.
B
To køllelængder fra referencepunktet.
C
En køllelængde fra referencepunktet.
10/73
På greenen bemærker Shona et spikemærke på sin spillelinje og trykker det ned med sin putter, før hun putter i hul. Hvor mange strafslag får hun i slagspil?
A
Der er ingen straf.
B
Et slag.
C
To slag.